ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی بازیکنان استقلال راضی از جدایی خطیر| بازگشت آرامش به قلب استقلال؟ جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تیرحامیان مدیران امتحان پس داده استقلال به سنگ خورد حجازی: ۵ فینال پیش روی استقلال باقی مانده دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

ایران بعد از ۴۵ سال مقابل بلغارستان

  • کد خبر: ۱۸۲۸۸۸
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
ایران بعد از ۴۵ سال مقابل بلغارستان
تیم ملی فوتبال ایران فردا شب (ساعت ۱۹:۳۰) در شهر پولودیف بلغارستان مقابل تیم ملی این کشور قرار خواهد گرفت.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، تیم ملی فوتبال ایران که در کشور بلغارستان به سر می‌برد برای دومین بار در طول تاریخ فردا شب ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم ملی بلغارستان خواهد رفت.

تنها بازی برگزار شده میان دو کشور به تاریخ ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۷ مربوط می‌شود که دو تیم به تساوی یک-یک دست یافتند.

از آن پس فوتبال ایران و بلغارستان هیچ گاه در عرصه ملی مقابل هم بازی نکردند. عوامل متعددی در این سال‌ها دست به دست هم داده تا فوتبال ایران و بلغارستان مصافی با هم نداشته باشند.


در سال‌هایی که فوتبال ایران پی در پی به جام جهانی رسید هیچ گاه بلغار‌ها در گروه تیم ملی فوتبال ایران قرار نگرفتند و یا اساسا بلغارستان جواز حضور در جام جهانی را به دست نیاورده است.

در این میان فدراسیون‌های دو کشور نیز کمتر تمایلی به برگزاری بازی‌های تدارکاتی یا همان دوستانه با هم داشتند تا نتیجه تقابل ایران و بلغارستان در طول تاریخ همان تساوی سال ۵۷ باشد.

حالا بعد از ۴۵ سال فوتبال ایران و بلغارستان رخ در رخ هم قرار می‌گیرند تا شاید برگزاری این بازی فتح بابی باشد تا این دو تیم که به نظر می‌رسد از نظر سطح فنی شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، بازی‌های بیشتری در آینده با هم برگزار کنند.

بلغارستان در سال‌های گذشته از صحنه اول فوتبال اروپا فاصله گرفته و آخرین حضورش در یک تورنمنت بزرگ به یورو ۲۰۰۴ برمی‌گردد. آن‌ها در لیگ ملت‌های اروپای ۲۳-۲۰۲۲ هم شروع خوبی نداشتند و به ترتیب مقابل مقدونیه شمالی متوقف شدند، به گرجستان در خانه باختند، مقابل تیم ضعیف جبل‌الطارق هم به تساوی رسیدند و در بازی برگشت مقابل گرجستان متوقف شدند.

بعد از این چهار بازی بدون برد بود که ملادن کرستاییچ صرب به عنوان سرمربی جدید بلغارستان انتخاب شد. او توانست به ترتیب جبل‌الطارق و مقدونیه شمالی را ببرد و بازی دوستانه با ایران سومین بازی این مربی در تیم جدیدش به شمار می‌رود. بلغارستان چند روز بعد از بازی با ایران میهمان مونته‌نگرو است، هرچند آن‌ها دیگر بختی برای صعود به دسته دوم لیگ ملت‌های اروپا ندارند و مدت‌هاست که صدرنشینی گرجستان در این گروه قطعی شده است.

تیم ملی ایران در  روز‌های گذشته در شهر پولودیف تمرینات خود را با اضافه شدن لژیونر‌ها ادامه داده و امیر قلعه‌نویی امیدوار است این مسابقه محک خوبی برای شاگردانش باشد.

بنابر هماهنگی‌هایی که فدراسیون بلغارستان با شهردار پولودیف انجام داده، آن‌ها توافق کردند که تیم ملی بلغارستان به صورت رایگان میزبان تماشاگران باشد.

تیم ملی فوتبال ایران به احتمال زیاد با همان نفرات شناخته شده خود مقابل بلغارستان قرار خواهد گرفت و بعید است امیرقلعه‌نویی تغییرات آن چنانی در ترکیب تیم ملی ایجاد کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->